М12 - Г12 - М13 - Г11

Лекције ћу постављати тако да прва увек буде на врху, а испод  се ређају друга, трећа и тако даље. 

Ваш задатак је да редом, без прескакања, урадите сваку лекцију. Користите вертикални клизач да прелистате страницу и пронађете лекцију коју желите да радите. 

Питања у вези лекција можете ми постављати путем коментара  у дну странице или путем одељењског мејла. 



17.3.2020.

Прва онлајн лекција

Драги моји, настављамо где смо стали!  ☺ 

Ову прву лекцију, у новим условима, посветићемо обнављању онога што смо до сада научили.
Да вас подсетим, област коју обрађујемо зове се ТАБЕЛАРНИ ПРОРАЧУНИ, а ми смо изабрали да радимо у програму Excel.

Предуслов је да на вашем рачунару имате инсталиран Microsoft Office пакет. Уколико нисте у могућности да га сада инсталирате, вежбе можете радити и помоћу Гугл апликације у оквиру Гугл диска, а која се зове Гугл табеле.  Поставићу видео туторијале. Као што видите, нама мрдања!!! :) :) :)

Ваш задатак је да прочитате текст, погледате презентације и видео туторијале, одрадите задату  вежбу,  а касније ћу поставити и тест да проверим да ли сте пажљиво гледали и још пажљивије самостално урадили вежбу.


Погледајте следећи видео-туторијал.

https://youtu.be/Q2JkmWl4JRM

Затим самостално одрадите вежбу приказану у туторијалу. Текст вежбе:

Вежба – Рад са показивачима миша у Екселу
1. Прошири колону С на 100 пиксела (не мора баш прецизно J )
2. Колоне D, E и F сузи на 50 пиксела
3. Повећај димензију реда број 3 на 50 пиксела
4. Димензију редова 1, 2, и 3 постави на 80 пиксела
5. Селектуј колоне C, D, и E и обоји их у црвену боју
6. Селектуј редове 1, 2, 3 и обоји их у плаву боју
7. Селектуј ћелије од А1 до Е10 и обоји их у жуту боју
8. Селектуј цео радни лист и укини све боје
9. У ћелију В1 упиши слово а
10. Ископирај га у ћелије C1, D1, E1
11. Селектуј ћелије В1, C1, D1, E1 и садржај премести на В2,C2, D2, E2


За оне који немају инсталиран офис пакет, предлажем да радите на Гугл диску, у апликацији Гугл табеле. Погледајте следећи туторијал.

https://youtu.be/DUqcbjSqofg

Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају показиваче миша и напишу за шта се одређени показивач миша користи. За овај задатак ће им послужити презентација Показивачи миша у Екселу. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске  и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com



19.3.2020.

Друга онлајн лекција

Хајде да сад мало озбиљније радимо! Погледајте видео туторијал. Опет је једноставна вежба у питању. Креирање табеле уз обједињавање ћелија. Извините што на почетку тон мало шкрипи :).
https://youtu.be/AAGWMRlAgLU

Попуните ---------> ОВАЈ <----------- Гугл упитник.

Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава.  На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

23.3.2020.

Трећа онлајн лекција

У овој вежби ћемо научити шта је релативно а шта апсолутно адресирање ћелија. Такође, научићемо и подсетићемо се како се формирају формуле за обраду податка.  Ваши задаци су:

1. Одгледајте видео туторијал онолико пута колико вам је потребно.


2. Урадите самостано вежбу.
3. Сликајте екран помоћу типке PrintScreen (онако како смо учили када смо правили анимације и упутство за рад у програму Ворд :) )

4. Слику пошаљите на  мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com. Молим вас да обавезно напишете своје име и презиме у поруци, као и ознаку одељења.

5. Попуните Гугл упитник. 

-------------------->   УПИТНИК <--------------------

Важно је да будете активни и да ми пошаљете повратне информације. 

Велики поздрав и чувајте се!!! 
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава.  На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

30.3.2020.

Четврта онлајн лекција

У овој лекцији научићемо како се примењују уграђене екселове функције. Почећемо од основних и најчешће коришћених. То су финцкије које се примењују над опсегом ћелија а служе за сабирање, израчунавање просечне вредности, проналажење минималне и максималне вредности.
Ваши задаци су следећи:

1. Одгледајте видео туторијале



2. Одрадите вежбу самостално.

3. Сликајте завршену вежбу и пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

4. Попуните Гугл упитник.

НАПОМЕНА: Ученици који немају рачунар и не могу преко телефона да приступе апликацији за табеларне прорачуне,  треба да ураде задатке 1 и 4. Такође, треба да пошаљу мејл у коме ће навести из којих разлога не могу да ураде кораке 2 и 3. 

Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава.  На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

06.04.2020.

Пета онлајн лекција

У овој лекцији научићемо како се примењује уграђене екселове функција за селективно сабирање. Ова функција, као претхондо приказане, примењује се над опсегом ћелија, а то је функција SUMIF.  У видео туторијалу приказана је примена наведене функције.

Ваши задаци су следећи:

1. Одгледајте видео туторијале


2. Одрадите вежбу самостално.

3. Сликајте завршену вежбу и пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

4. Попуните Гугл упитник.

НАПОМЕНА: Ученици који немају рачунар и не могу преко телефона да приступе апликацији за табеларне прорачуне,  треба да ураде задатке 1 и 4. Такође, треба да пошаљу мејл у коме ће навести из којих разлога не могу да ураде кораке 2 и 3. 

Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава.  На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

13.04.2020.

Шеста онлајн лекција

У овој вежби потребно је да креирате табелу као на слици, користећи одговарајуће формуле:


Ваши задаци су следећи:

1. Креирајте табелу и попуните је истим или различитим подацима. Додајте ред у коме ћете израчунати укупну и просечну  погрошњу струје, воде и гаса, без обзира на годишње доба.

2. Сликајте завршену вежбу и пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

3. У свеску испишите формуле које сте применили и наведите намену формула. На (сваком) листу напишите своје име, сликајте лист/-ове свеске и сику/-е пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

Рок за израду задатака, за сва одељења, осим Г12, је до
24. 04. 2020. године. 

НАПОМЕНА: Ученици који немају рачунар и не могу преко телефона да приступе апликацији за табеларне прорачуне,  треба да ураде корак 3.

Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава.  На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

27.04.2020.

Седма  онлајн лекција


У овој лекцији учимо како се подаци у табели сортирају, филтрирају и истичу у односу на задате критеријуме. 

Важи задаци су следећи:
1. Прочитајте пажљиво текст који се налази на линку:
https://drive.google.com/open?id=1SfZESlI2tH8IzScvNgCzCbjjLFs-GMoO

2. Формирајте исту табелу као у тексту. 
3. Сортирајте податке по критеријуму који у тексту није приказан. Сликајте сортирану табелу. 
4. Филтрирајте подаtке по критеријуму који у тексту није приказан. Сликајте филтрирану табелу.
5. Истражите опције условног форматирања, сликајте ону која вам се највише свиђа. 

Све слике пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава.  На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com

Рок за израду задатака је 30.4.2020. до 20:00

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.5.2020.
ОСМА ЛЕКЦИЈА

Област Табеларни прорачуни (Excel) смо завршили!!!

Данас започињемо нову област - РАЧУНАРСКЕ МРЕЖЕ. Текст прве лекције налази се на линку: 
https://drive.google.com/open?id=101Hwt3WilWVe6R7gmGK2dbdN5oihOwmc

Ваш задатак је да прочитате лекцију и научите је. Накнадно ћу поставити тест за ову лекцију. О томе ћу вас обавестити путем одељењског мејла. 
____________________________________________________________________________

10.5.2020.

Тест за прву лекцију из области  Рачунарске мреже



Тест је потребно урадити најкасније до 15.5.2020, у 12:00.

Време за израду теста је истекло



Нема коментара:

Постави коментар

Обавештење!

Драги ученици и драге ученице! Овај блог посвећен је извођењу онлајн наставе у условима које нам је наметнуо Корона вирус.  На страниц...