Лекције ћу постављати тако да прва увек буде на врху, а испод се ређају друга, трећа и тако даље.
Ваш задатак је да редом, без прескакања, урадите сваку лекцију. Користите вертикални клизач да прелистате страницу и пронађете лекцију коју желите да радите.
Питања у вези лекција можете ми постављати путем коментара у дну странице или путем одељењског мејла.
17.3.2020.
Прва онлајн лекција
Драги моји, настављамо где смо стали! ☺Ову прву лекцију, у новим условима, посветићемо обнављању онога што смо до сада научили.
Да вас подсетим, област коју обрађујемо зове се ТАБЕЛАРНИ ПРОРАЧУНИ, а ми смо изабрали да радимо у програму Excel.
Предуслов је да на вашем рачунару имате инсталиран Microsoft Office пакет. Уколико нисте у могућности да га сада инсталирате, вежбе можете радити и помоћу Гугл апликације у оквиру Гугл диска, а која се зове Гугл табеле. Поставићу видео туторијале. Као што видите, нама мрдања!!! :) :) :)
Ваш задатак је да прочитате текст, погледате презентације и видео туторијале, одрадите задату вежбу, а касније ћу поставити и тест да проверим да ли сте пажљиво гледали и још пажљивије самостално урадили вежбу.
Погледајте следећи видео-туторијал.
https://youtu.be/Q2JkmWl4JRM
Затим самостално одрадите вежбу приказану у туторијалу. Текст вежбе:
Вежба – Рад са показивачима миша у Екселу
1. Прошири колону С на 100 пиксела (не мора баш прецизно J )
2. Колоне D, E и F сузи на 50 пиксела
3. Повећај димензију реда број 3 на 50 пиксела
4. Димензију редова 1, 2, и 3 постави на 80 пиксела
5. Селектуј колоне C, D, и E и обоји их у црвену боју
6. Селектуј редове 1, 2, 3 и обоји их у плаву боју
7. Селектуј ћелије од А1 до Е10 и обоји их у жуту боју
8. Селектуј цео радни лист и укини све боје
9. У ћелију В1 упиши слово а
10. Ископирај га у ћелије C1, D1, E1
11. Селектуј ћелије В1, C1, D1, E1 и садржај премести на В2,C2, D2, E2
За оне који немају инсталиран офис пакет, предлажем да радите на Гугл диску, у апликацији Гугл табеле. Погледајте следећи туторијал.
https://youtu.be/DUqcbjSqofg
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају показиваче миша и напишу за шта се одређени показивач миша користи. За овај задатак ће им послужити презентација Показивачи миша у Екселу. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
19.3.2020.
Друга онлајн лекција
Хајде да сад мало озбиљније радимо! Погледајте видео туторијал. Опет је једноставна вежба у питању. Креирање табеле уз обједињавање ћелија. Извините што на почетку тон мало шкрипи :).https://youtu.be/AAGWMRlAgLU
Попуните ---------> ОВАЈ <----------- Гугл упитник.
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
23.3.2020.
Трећа онлајн лекција
У овој вежби ћемо научити шта је релативно а шта апсолутно адресирање ћелија. Такође, научићемо и подсетићемо се како се формирају формуле за обраду податка. Ваши задаци су:
1. Одгледајте видео туторијал онолико пута колико вам је потребно.
2. Урадите самостано вежбу.
3. Сликајте екран помоћу типке PrintScreen (онако како смо учили када смо правили анимације и упутство за рад у програму Ворд :) )
4. Слику пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com. Молим вас да обавезно напишете своје име и презиме у поруци, као и ознаку одељења.
5. Попуните Гугл упитник.
--------------------> УПИТНИК <--------------------
Важно је да будете активни и да ми пошаљете повратне информације.
Велики поздрав и чувајте се!!!
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
30.3.2020.
Четврта онлајн лекција
У овој лекцији научићемо како се примењују уграђене екселове функције. Почећемо од основних и најчешће коришћених. То су финцкије које се примењују над опсегом ћелија а служе за сабирање, израчунавање просечне вредности, проналажење минималне и максималне вредности.
Ваши задаци су следећи:
1. Одгледајте видео туторијале
2. Одрадите вежбу самостално.
3. Сликајте завршену вежбу и пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
4. Попуните Гугл упитник.
НАПОМЕНА: Ученици који немају рачунар и не могу преко телефона да приступе апликацији за табеларне прорачуне, треба да ураде задатке 1 и 4. Такође, треба да пошаљу мејл у коме ће навести из којих разлога не могу да ураде кораке 2 и 3.
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
06.04.2020.
Пета онлајн лекција
У овој лекцији научићемо како се примењује уграђене екселове функција за селективно сабирање. Ова функција, као претхондо приказане, примењује се над опсегом ћелија, а то је функција SUMIF. У видео туторијалу приказана је примена наведене функције.
Ваши задаци су следећи:
1. Одгледајте видео туторијале
2. Одрадите вежбу самостално.
3. Сликајте завршену вежбу и пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
4. Попуните Гугл упитник.
НАПОМЕНА: Ученици који немају рачунар и не могу преко телефона да приступе апликацији за табеларне прорачуне, треба да ураде задатке 1 и 4. Такође, треба да пошаљу мејл у коме ће навести из којих разлога не могу да ураде кораке 2 и 3.
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
13.04.2020.
Шеста онлајн лекција
У овој вежби потребно је да креирате табелу као на слици, користећи одговарајуће формуле:
Ваши задаци су следећи:
1. Креирајте табелу и попуните је истим или различитим подацима. Додајте ред у коме ћете израчунати укупну и просечну погрошњу струје, воде и гаса, без обзира на годишње доба.
2. Сликајте завршену вежбу и пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
3. У свеску испишите формуле које сте применили и наведите намену формула. На (сваком) листу напишите своје име, сликајте лист/-ове свеске и сику/-е пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
Рок за израду задатака, за сва одељења, осим Г12, је до
24. 04. 2020. године.
24. 04. 2020. године.
НАПОМЕНА: Ученици који немају рачунар и не могу преко телефона да приступе апликацији за табеларне прорачуне, треба да ураде корак 3.
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
27.04.2020.
Седма онлајн лекција
Важи задаци су следећи:
1. Прочитајте пажљиво текст који се налази на линку:
https://drive.google.com/open?id=1SfZESlI2tH8IzScvNgCzCbjjLFs-GMoO
2. Формирајте исту табелу као у тексту.
3. Сортирајте податке по критеријуму који у тексту није приказан. Сликајте сортирану табелу.
4. Филтрирајте подаtке по критеријуму који у тексту није приказан. Сликајте филтрирану табелу.
5. Истражите опције условног форматирања, сликајте ону која вам се највише свиђа.
Све слике пошаљите на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
Ученици који немају техничких могућности, треба у свеску да нацртају табелу приказану у видео материјалу. Укратко опишу шта се приказаним видео материјалом објашњава. На сваком листу свеске треба да се потпишу, сликају листове свеске и пошаљу на мејл nastavnicainformatikezp@gmail.com
Рок за израду задатака је 30.4.2020. до 20:00
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.5.2020.
ОСМА ЛЕКЦИЈА
Област Табеларни прорачуни (Excel) смо завршили!!!
Данас започињемо нову област - РАЧУНАРСКЕ МРЕЖЕ. Текст прве лекције налази се на линку:
https://drive.google.com/open?id=101Hwt3WilWVe6R7gmGK2dbdN5oihOwmc
Ваш задатак је да прочитате лекцију и научите је. Накнадно ћу поставити тест за ову лекцију. О томе ћу вас обавестити путем одељењског мејла.
____________________________________________________________________________
10.5.2020.
Тест за прву лекцију из области Рачунарске мреже
8.5.2020.
ОСМА ЛЕКЦИЈА
Област Табеларни прорачуни (Excel) смо завршили!!!
Данас започињемо нову област - РАЧУНАРСКЕ МРЕЖЕ. Текст прве лекције налази се на линку:
https://drive.google.com/open?id=101Hwt3WilWVe6R7gmGK2dbdN5oihOwmc
Ваш задатак је да прочитате лекцију и научите је. Накнадно ћу поставити тест за ову лекцију. О томе ћу вас обавестити путем одељењског мејла.
____________________________________________________________________________
10.5.2020.
Тест за прву лекцију из области Рачунарске мреже
Тест је потребно урадити најкасније до 15.5.2020, у 12:00.
Време за израду теста је истекло
Нема коментара:
Постави коментар